D-na prof. Udrea, va rog, judecati limpede sau abtineti-va de la comentarii

22 01 2008

O prietena mi-a dat un link cu un post al d-nei Udrea, care facea referire la diverse chestii legate de procurori, ministrii si alti bravi indivizi aflati in pozitii cheie in sistemul infernal din aceasta „minunata tara” in care ne ducem veacul cu totii.

Ca sa rezum in cateva cuvinte ce am inteles la o prima lectura a amenintarilor dintre putere si opozitie (sau putere- in functie de perspectiva), mi-au trebuit vreo zece minute sa ma gandesc cam ce rost ar avea pe blogul Elenei Udrea amenintarile la adresa lui Melescanu, interimar la Justitie, inainte ca presedintele sa-l „avertizeze” si public si personal . Si, dupa ce m’am mai gandit putin, am inteles. Elena Udrea vrea sa se afirme intr-o noua postura: un fel de Ioana D’Arc reloaded, fara a fi insa virgina in orice materie, vrea sa fie un fel de antemergator pentru Presedintie. Asa cum zicea Mircea Badea, s-au inversat rolurile. Pai ma gandesc daca nu cumva ar trebui sa se stabileasca o limita intre partidele parlamentare si Administratia Prezidentiala, ca tot invoca d-na Udrea Constitutia, ca parca prea se pupa ce zice Basescu cu ce declara Udrea an so on.

M-am mai gandit insa ca d-na Udrea este profesor la „Dimitrie Cantemir” pe treaba aia cu chestiunile de securitate si ma intreb, asa, sfios, daca nu cumva se pune in pericol siguranta nationala in momentul in care, in actuala conjunctura politica, un pedist ameninta public un ministru liberal, fie el si interimar. Nu intelegeti gresit! Nu-mi place de Melescanu. Nu are ce sa’mi placa la omul ala. Nu are fata de profesor, diplomat sau ministru, asa cum Elena Udrea nu poate fi o blonda desteapta, devreme acasa si cu o baza solida in ceea ce priveste securitatea de orice fel. Dar daca, prin absurd, se intampla ceva cu Melescanu, pe cine va cadea anatema de culpabil? Cred ca pe blestemul vreunei dintre tigancile cu care a dansat Basescu pe plaja la Mamaia. Si in acest caz se va invoca magia neagra si alte aberatii. Sau poate ca nu se va gandi nimeni la asta.

Ce ma intriga cel mai tare este partea in care Udrea a scris ca dosarele nu ajung pe la Basescu. Pai acu’ ceva vreme, dl. Presedinte declara ca la el in fiset sunt lucruri mult mai interesante legate si de Remes si de alti ministri. Pai d-na. Udrea, hotara-te! Mergi cu Basescu pana la capat, adica il excluzi din orice discutie pe Patriciu, ca doar ai fost membru PNL atata timp si, din cate se speculeaza prin medii destul de familiare presedintelui, Patriciu a fost un individ destul de important in economia timpului prezidential privind diverse decizii mai mult sau mai putin constitutionale. Daca asta nu e o optiune pentru PD, atunci stai mai femeie in banca ta si joaca dupa cum ti se canta. Nu poti face ce te taie capu’, caci nu traiesti singura pe lumea asta. Si sa vezi tu ce scoruri o sa aiba PD la locale si sa vezi ca palme peste bot o sa-ti dai pentru prostiile pe care le-ai emis cu sau fara voia ta.

 Acum, revenind la problema de fond ridicata de Udrea, o chestie care mi se pare chiar corecta dintr-un anumit punct de vedere, daca Melescanu va fi suspendat din functia de interimar la Justitie pe motiv de abuz in serviciu contra interesului public, pai atunci de ce ar mai ramane in functia de ministru al apararii? Adica un ministru fara portofoliu plin o comite atat de rau, si pe deasupra, mai este ministru si la Aparare, cum poate ramane omul asta in Guvernul Ropmaniei? Stiu ca in Romania nu se aplica precedentul judiciar, insa cred ca este stipulat undeva, printre zecile de mii de legi ale acestei tari, un articol care sa se refere la indivzii care pot ocupa functii publice de conducere si care nu pot fi cercetati penal. Si atunci, daca exista intr-adevar este legiferata pe undeva treaba asta, Basescu iar il pune la zid pe Tariceanu, care trebuie sa nominalize unul sau doi oameni pentru Aparare si Justitie.

Bine, daca e sa ma gandesc mai bine, de ce oare nu a trecut-o Tariceanu pe Nicolai prin Parlament ca sa evite injuraturile lui Basescu? Curious stuff. Anyway, aici sunt doua chestii la care ma gandesc: fie Tariceanu e masochist, chiar daca nu-l tradeaza fata, fie, din nu-stiu-ce motive, nici Cookie nu-o vrea pe Nicolai la Justitie. Incurcate sunt caile Presedintiei si sa vezi ce val de amazoane pesedinte o descurce itele liberale. Doamne-Ajuta!


Acțiuni

Information

22 responses

23 01 2008
Queen of The Parkland 5

Neata. Azi e important Cristy Teodorrescu, practic e omu zilei, a ghicit de ce si-a lungit profa de justitie fustili…Cristy rulz!
Sa vedem cine ghiceste de ce si le va ridica iar in revistele de politica pentru adulti.
La lupta baieti ca sa terminat biscuitii!!

23 01 2008
alchimitza

Ca orice mediocritate autentica, doreste doar sa i se recunoasca superioritatea. Doamna are o misiune, n-o mai tulburati

23 01 2008
Prajitura cu patrunjel

Articolul este extrem de pueril. Nu ai idei personale.Parerea mea de specialista este sa te apuci de aerobic. Jurnalismul nu-i pentru plebei este pentru Iluminati.

23 01 2008
jordash

Pai mai prajiturico, de ce nu ma luminezi tu, ca sa fie treaba mai simpla. Nu de alta, da macar sa stiu si eu unde gresesc cand scriu ceea ce cred, care, tin sa-ti explic ca nu este acelasi lucru cu jurnalismul. Si daca tot faci munca d’asta de intlectuala neavizata, zi si mie de unde stii tu care sunt parerile mele si care sunt ale altora mai, fara ca eu sa citez vreo idee? De unde stii tu pe ce frecventa stau? Esti cumva piticul de pe encefal care imi dicteaza sa am simtu’ masurii? Ai auzit vreodata de pareri comune? Stiu ca nu stii sa raspunzi la intrebarea asta, dar, din curiozitate intreb, esti cumva blonda?

P.S. Bai asta iluminata, vezi ca nu trebuie sa faci jurnalismu’ ca sa stii ca „pueril” nu are grad de comparatie.

23 01 2008
Prajitura cu patrunjel

Draga mea, sau dragul meu? Ma rog, nu conteaza. Avizata in materie sunt pt ca am scris si eu cate ceva la viata mea. Dupa mine este clar cam pe ce craca stai. Ai o varsta „frageda” si te lasi influentata de niste opinii idioate. curaj vad ca ai. Inteligenta, observ ca este. Nu crezi ca ai putea face ceva constructiv? De pilda, gandesti un subiect, te documentezi si pe urma il dai pe gusa. parerea mea. cred ca poti mai mult de atat! Fii tu insati, acida dar inteligenta si….cine stie…poate ai s-o intalnesti si pe prajiturica asta care te combate.

23 01 2008
Prajitura cu patrunjel

si ai dreptate. pueril nu are grad de comparatie. dar la mine la casierie merge

23 01 2008
alchimitza

poate depasim momentul
vreun subiect nou???

23 01 2008
alchimitza

nu e nici o inmormantare azi?

23 01 2008
alchimitza

am facut o coliva cu fistic…o minunatie

23 01 2008
jordash

Mai praji, ca sa fie alintul alintului pentru ca m-ai complimentat, tin sa precizez ca daca vreau sa fiu freelance, sunt. Ma intelegi?

Nu ma poate influnta cineva decat in situatia in care nu cunosc subiectul, Iar atunci cand nu-l cunosc din diverse motive cum ar lipsa de interes sau pentru ca nu m-am intersectat cu fenomenul respectiv sau cu unul similar, nu comentez. Ma abtin de la orice fel de aprecieri in orice circumstante pentru ca mi se pare jenant sa vorbesc despre lucruri pe care nu le stiu. Pe langa asta, iti scade cota de piata cand vede lumea ca aberezi si asta nu e bine.

Si da, pot mult mai mult de atat, doar ca voi scrie subiecte atunci cand voi considera ca merita. Pana atunci scriu ce cred despre ceea ce vad.

23 01 2008
jordash

Alichimitzo, eu vreau potie dubla. Dar in memoria cui ciocnim un pahar de vin?

23 01 2008
Prajitura cu patrunjel

inteligent raspuns. si ce crezi tu ca ar merita? adica despre ce crezi tu ca ar merita sa scrii. acum vreu un raspuns serios, nu la misto. imi placi. esti o tipa ok. daca am fost acida, nu-mi cer scuze, am vrut sa-ti vad reactia.

23 01 2008
jordash

Cunosc foarte bine sistemul asta, stimul-raspuns. E o chestie relativa, la fel ca testele poligraf.

Am invatat in scoala niste lucruri care nu se aplica deloc in realitate si asta ma enerveaza la culme. De asta eu cred ca ar merita sa scrieti despre lucruri legate viata de zi cu zi, fara speculatii de orice fel, asa cum se intampla de cele mai multe ori. Mi-ar placea sa citesc despre oamenii astia care sunt factori de decizie in tara asta, cam pe ce baza iau ei decizii? Cum sunt ei influentati de politicieni, de oameni de afaceri sau de simpli cetateni care apar la TV si comenteaza ceva? Si fara mizerii de genul, ii trimiti nu-stiu-cui interviul si iti raspunde in 20 de ani. Ma intelegi?

Ca sa-ti dau un subiect concret, sunt tare curioasa sa stiu de ce admiterea la ANI este pe baza discriminare intre fete si baieti. De ce se intampla acelasi lucru in toate unitatile militare de invatamant superior? Adica, e o chestie, CNCD-ul, care nu prea face ce trebuie. Se baga aiurea in procese, dar aici nu intervine. Sau poate ca in cazul asta e vorba de o lege speciala care spune ca trebuie sa fie educati atatia baieti si atatea fete. Si atunci de ce se plang astia ca sunt prea putini militari? Oricum ai da-o, nu e bine, mai ales ca planul de invatamant pentru institutiile militare e document clasificat.

Cam asta conteaza pentru mine. Problema e ce conteaza pentru sefii vostri, ai celor care faceti publice anumite informatii in detrimentul altora.

24 01 2008
Prajitura cu patrunjel

Draga J. Am sa incerc sa-ti explic chestia cu studiile militare. In primul rand stii pe cine pregateste ANI. In cadrul SRI-ului este greu pt o femeie in serviciul activ. La fel este si la Academia Militara. Daca vrei sa stii parerea mea, sunt misogini, dar, fie ca ne place fie ca nu, in serviciul militar de orice fel vor avea acces mai intai baietii si la s.a noi, fetele.
In scoala toti am invatat multe lucruri care ne-au enervat la timpul lor si le-am considerat inutile. Cand incepi sa lucrezi vei vedea ca aproape tot din ceea ce ai invatat teoretic va ramane teorie. Trebuie sa incerci sa pui in practica ceea ce ai invatat. Va fi greu, dar cu tenacitate, vei reusi. este un sablon ce-ti spun. Societatea, lumea reala este o jungla.

24 01 2008
Prajitura cu patrunjel

Si-ti inteleg „revolta”. Intr-o societate mediocra, cu politicieni mediocri, este greu sa fii ziarist independent (ca idei).

24 01 2008
jordash

Sa stii ca poti fi ziarist independent „ca idei” fie si din simplul motiv ca, momentan, nu s-a amendat clauza de constiinta in vreo lege. In plus, nu stiu cum ar putea demonstra cineva chestia asta, ca sa te poata aduce in instanta.

Legat de treaba asta cu baietii si fetele care vor sa faca serviciul militar, ma gandesc ca din moment ce toate statisticile arata ca barbatii sunt pe cale de disparitie, in mod logic, mare parte din ei ar trebui „conservati”. Deci, macar din perspectiva asta, accesul femeilor in sistem ar trebui sa fie la fel de dificil ca si al barbatilor. Nu sustin feminismul, dar sustin nediscriminarea in functie de sex. Cred ca o sursa care sa spuna ceva intersant legat de serviciul militar ar putea fi Elena Udrea, care a studiat situatia de fapt la Carol I. 🙂

25 01 2008
Prajitura cu patrunjel

Ai dreptate, piti fi independent ca idei, dar oare poti fi o forta prin ideile tale ca independent? Nici eu nu sunt feminista si cred in egalitatea sexelor, dar…Trebuie sa reconoastem, tocmai pt ca nu suntem feministe, ca sunt anumite „prestatii” pe care un barbat le face mai bine, de fapt ar trebui sa spunem ca le poate face, pe cand noi nu. Cat despre ce ar putea sa spuna dna. Udrea despre serviciul militar…ma rog, nu intru in amanunte…am oarece indoieli.Cert este ca nu este loc pt femei pe campul de lupta, in linia I.

25 01 2008
jordash

Poti fi o forta si daca te urci pe Palatul Parlamentului si zici niste chestii. Adica, ii antrenezi direct sau indirect pe domnii si doamnele deputati si senatori intr-o discutie in care sigur nu vor face fata. Poti sa faci cate gesturi extreme vrei si sa constati ca poti fi o forta, independent sau nu de ideile tale. Oricum, din cate am vazut eu, nimic nu se castiga usor. In istoria oricarui eveniment este un moment crucial care decide deznodamantul. Totul e sa ajungi pana acolo.

Apropo de Udrea, ma gandeam eu, asa, cu mintea mea, de ce oare Rice este prima femeie a lumii? Adica e o chestie ciudata. Si nu poti zice ca tanti asta, care, printre altele, este de culoare neagra, nu a facut nimic in istorie. Si totusi, uite cum le da ea cu flit multor indivizi. Bine, acum, oficial, nimeni nu zice nimic, dar neoficial nu m-ar mira sa fie injurata rau de tot. Si daca ma gandesc bine, sursele off the record fac toata savoarea meseriei de ziarist. Si nu cred ca Rice are vreo legatura cu modelul „democratic” extrem propus de americani. Adica a trecut destul timp de la razboaiele dintre negri si albi sau dintre albi si negri, depinde cum pui problema. Deci, asta cu serviciile e o mare bulibaseala. Si daca ma gandesc ca s-a demonstrat stiintific ca femeile sunt mai destepte decat barbatii, cred ca avem dovada clara ca rezultatele au fost corecte 🙂

25 01 2008
Prajitura cu patrunjel

Imi place idealismul tau, draga J. Daca te urci pe Palatul Parlamentului nu esti o forta, nu antrenezi pe nimeni. Doar Serviciul de Ambulanta de la Obregia.Madame Rice este o femeie inteligenta, dar, parerea mea este ca ceea ce face ea „la vedere” nu se compara cu ceea ce face ea in spate. faptul ca-i de culoare a ajutat-o intr-o societate americana care vrea sa fie echitabila.

25 01 2008
jordash

Ia urca-te pe Casa Poporului sa vezi ce se intampla si vorbim dupa ce te dau la stiri.
Nu e vorba de idealism, ci de o imagine care se creeaza. Cam asa e si cu Rice. Parerea mea 🙂

28 01 2008
Prajitura cu patrunjel

Daca vreau sa ajung la Stiri pot sa ma urc pe o macara, nu pe Casa Poporului.
Iti propun sa te gandesti la o figura marcanta a politicii (o figura feminina) si sa discutam pe marginea acestei persoane.

29 01 2008
jordash

Nu cred ca avem femei marcante in politica damboviteana, iar despre celelalte politici nu pot vorbi pentru ca le cunosc la nivel macro si nu ma calific pentru o astfel de discutie.

Anyway, din cele care s-au afirmat in tara asta ma gandesc la Monica Macovei. Nu stiu cat de marcanta este pentru tine, dar pe mine sigur m-a impresionat femeia asta. A facut multe si pentru presa si in Ministerul Justitiei. Imi place de ea ca e o femeie simpla, care nu are probleme de exprimare asa cum se intampla in cazul Elenei Udrea, si, ciudat, dar chiar e o tipa inteligenta si pe alocuri tupeista, fapt care ma amuza uneori. Acum sper sa nu fi inteles eu gresit anumite fapte comise de individa 🙂
Partea proasta la ea tine de styling, dar asta e un amanunt irelevant per ansamblu, daca te uiti in ce tara traim. Bine, fac o concesie si iti spun sincer ca mi se pare aberant ca Macovei nu-si ia un stilist care sa faca ceva cu bretonul ala si cu hainele. Parca e din alt film. Cred ca toata povestea asta tine de ambitie, la fel ca multe alte lucruri.

Iti nominalizez si o individa de care nu mi-a placut niciodata de cand am aflat ca exista. Norica Nicolai e una din ceea ce cred ca s-ar putea numi hermafroditele politicii (da, la feminin, pentru ca in politica toti se vaita ca muierile). A facut parte din ‘nspe mii de comisii speciale sau ordinare si, dupa atatia ani de activism, e ilogica in declaratii, indiferent de natura lor. Apropo, cred ca ai ascultat interviul cu Broasca Dilie si Norica. Ti-a placut? Mie mi s-a parut fascinant 🙂

Lasă un răspuns către Prajitura cu patrunjel Anulează răspunsul