Excrocheriile pe baza de fundraising continua in conturile de la Romexterra

23 02 2008

Aseara, in timp ce savuram o bere intr-unul din barurile de pe Lipscani, apare o don’shoara cu un teanc de carti postale. Se prezinta ca unul dintre oameni care fac campanie de fundraising pentru asociatia „Sa’i ajutam sa spere” si ne intreaba daca nu vrem sa cumparam o felicitare pentru 3 lei. Individa in cauza nu avea fata nici de persoana care sa faca fundraising sau alte activitati in scop umanitar. Totusi, am cumparat felicitarea cu pricina, fara sa ma intrebe cine sunt, fara sa ma treaca in vreun registru sau sa-mi dea vreo chitanta sau altceva care sa ateste ca am facut „donatia” respectiva. Am intrebat-o pe individa care e povestea, cum de face strangere de fonduri asa, disociat, prin barurile de pe Lipscani. Cum ma asteptam, nu a raspuns coerent la intrebare si a plecat. Din pacate pentru mine, dar din fericire pentru ea, nu am apucat sa-i fac o poza.

Pe cartea postala, pe care scrie ca a fost editata de Asociatia „Sa-i ajutam sa spere”, e trecut un numar de cont deschis la Banca Romexterra: RO 81CRDZ 006A174600479001. Cu un search pe Google nu se gaseste nici asociatia, nici numarul de cont. Pe partea unde este pusa o stampila in care scrie numele asociatiei si CIF 21827176 mai este trecuta si o chestie: AUT NR. 82 22/05/07. La o analiza superficiala constati ca stampila a fost pusa inainte sa se imprime restul textului cu numarul de cont si toate cele. Cred ca astia micii din liceu se pricep mult mai bine la falsuri.

23-02-08_1141.jpg

Poza folosita pentru aceasta carte postala a mai fost utilizata si in campaniile de prin supermarketuri in perioada sarbatorilor de iarna. Un coleg de suferinta mi-a dat si link-ul care atesta ca fotografia are copyright Anne Geddes. Oare cati bani face un fotograf pentru imaginile vandute companiilor?

23-02-08_1140.jpg

Acțiuni

Information

16 responses

2 03 2008
polpot

astazi am facut acelasi lucru.am cumparat o felicitare ca sa pot cauta pe net.si uite asa am ajuns aici.foarte tare.

29 03 2008
mari

cam tot asa am ajus si eu aici. numai ca eu am facut o donatie pe baza de chitanta.

Binenteles ca nici eu nu am gasit nici asociatia nici numarul de cont pe net. M-am lecuit definitiv de donat.

30 03 2008
jordash

Foarte tare. Daca mai ai chitanta, o poti duce la politie. In 100 de ani, poate isi dau seama ca e contrafacuta 🙂

4 04 2008
Raluca

uite asa mi-am luat si eu tzapa ca si voi. am cumparat o vedere si chiar m-a intrebat: numai una doriti??? bine ca am luat doar una. si ca si voi, acum eram interesata de aceasta asociatie. dar nimic nu gasesti despre ea. bine ca m-am lamurit.

9 09 2008
20 09 2008
luiza

un search pe google si 🙂 surprinzator sau nu, nu am fost singura 🙂
pe mine m-a acostat in plaza mall.

6 10 2008
cristi

si eu am cumparat felicitarea de la o pizzerie de la unirii….banuiam ca e o facatura ..dar mia-u placut catelusii de pe felicitare

12 10 2008
Rocsana

Ia uite k nu sunt singura care a fost pacalita. Nu mai tre sa spun cum am ajuns pe site-ul asta,nu? Sa ne invatam minte altadata! mai bine dam banii aia cuiva apropiat de care stim sigur k are nevoie de ei…

19 10 2008
jordash

@ cristi

Felicitari pentru achizitie, dar cred se gasesc poze mishto cu catelusi pe net si ghici ce… sunt mocca 🙂

2 12 2008
ralucautza

Asociatia Umanitara Sa-i ajutam sa spere chiar exista!!! Am verificat pe site-ul oficial al Ministerului de Finante. De ce suspectati ca este o escrocherie ?

3 12 2008
Cris

Ok…duminica (30 noiembrie) am facut si eu o „achizitie” de genul asta! Am cautat fundatia pe net si nu am gasit-o..la fel nici contul bancar.

Pe a mea scrie: AUT.124 PJA/2005 EDITAT DE ASOCIATIA „VIITORUL DE MAINE” CONT: RO21RNCB0139018132950001 BANCA COMERCIALA ROMANA CRAIOVA si arata aproape la fel cu cea din imagini. Eu am fost acostat de o doamna prin Iulius Mall in Cluj-Napoca si eram la masa cu cineva care vorbea la telefon in timp ce eu achizitionam felicitarea, dupa care sa-mi zica ceva de genul: scuze dar vorbeam la telefon ca altfel iti ziceam sa fii atent ca e o escroaca. :)))…si uite cum am tras tzeapa…si nu sunt singurul.

4 12 2008
simona

Eram azi 4.12.2008 la Mall Vitan si o d-ra cu Cornelia scria pe legitimatia cu nr. 14 mi-a dat o poza cu pisoiasi la fel cu cele postate mai sus pentru o donatie pentru aceeasi asociatie. Am mirosit ceva cand mi-a spus ca pentru o sectie de pediatrie a unui spital si am dorit sa stiu ce spital si mi-a spus ca nu poate dezvalui aceasta informatie pentru ca nu stie ea fiind doar voluntar. Tare , nu?
Cand am ajuns acasa repede search pe net si am ajuns aici. Nu exista nici o asociatie guvernamentala sau ceva unde putem sesiza?

5 12 2008
jordash

@ ralucautza

Cand ai verificat tu ca exista si numarul de cont inscriptionat pe felicitare?

@ simona

Se pot sesiza organele abilitate, respectiv o plangere la politie pentru fals si uz de fals si o discutie cu cei ce au „embargo” pe poze pentru a face si ei demersuri in baza Legii 8 privind incalcarea drepturilor de autor. Problema este ca lipsa probelor nu poate fi sustinuta decat de marturii. Si e foarte greu sa mergi sa faci plangere la politie intrucat nu stii cui sa te adresezi in astfel de cazuri si ei nu pot sustine ancheta si un eventual dosar pentru ca sumele sunt ridicol de mici, iar personajele.. necunoscute. Cine isi mai aminteste oare cum arata tipa?

6 12 2008
alex_binefacatorul_tepuit

Catelusi frumosi (doi), tipa frumusica, berea-n bot, prada prea usoara…
Ce pacat ca sunt binefacatorul escrocilor…

8 12 2008
Oana

Si eu am cumparat una la fel din baneasa mall, tipa era brunetica si a vandut zeci de astfel de vederi. Din intamplare am cautat CIF pe net si contul si nu am gasit nimic.

11 01 2009
craioveanca

„Asociatia viitorul de maine” este o expresie care si acum imi lasa un gust amar.Am fost una din fetele care a lucrat cu ei .Am aceptat oferta crezand cu adevarat ca fac o fapta buna,pana cand am descoperit ca totul era un fals,”acctele” asociatiei erau niste magarii si imi era rusine sa mai continui sa mint oamenii,asa ca am renuntat dupa 20 de zile de colindat.Colaborarea cu ei a fost absolut regretabila,ne obligau sa muncim toata ziua,facusem niste bataturi adanci la picioare ,nu ne dadeau nici o zi libera si se comportau urat ,ahtiati fiind dupa obtinerea de „fonduri”.Cand mi-am exprimat dorinta de a pleca si a-mi gasi altceva de lucru ,acestia s-au revoltat si au refuzat sa ma plateasca pentru munca depusa in ultimile 2 saptamanil(primeam un procent de 25% din vanzarile de vederi).In urma mea,alte 3 fete au fost inselate si au plecat fara a fi platite.
Niste sarlatani!Sper ca nu mai exista aceasta mizerie! Pacat de toate acele fete chinuite si de atatea mii de pacaliti!

Lasă un răspuns

