Licenta la psihologie – versiunea psihopedagogie speciala (aviz pentru Adomnitei – sictir, baaaaaaa)

24 06 2008

Valy a absolvit in acest an Facultatea de Psihologie, specializarea psihopedagogie speciala. A dat examenul de licenta, a fost evaluata si punctata, intr-o prima faza, cu 6,25. Dupa contestatie, nota s-a marit la 8. Motivul? Neintelegerea dintre cadrele didactice de care au interese diferite si, evident, sisteme diforme de evaluare.

Urmeaza evolutia evenimenteor si aprecierile de rigoare.

Proba scrisa a examenului de licenta s-a desfasurat pe 17 iunie, in amfiteatrul P3 al Facultatii de chimie de langa Academia Militara. Conditiile din acest amfiteatru sunt improprii oricarui examen. Bancile, daca se pot numi asa, sunt rupte, in cel mai fericit caz exista doar o stinghie pe care trebuie sa scrii. Parca aud si acum cuvintele sefului de catedra:” trebuie sa scrieti frumos si citet”. Imi zic: in asa conditii, nu prea cred, dar incerc, nu am alta solutie. Ne sunt communicate si subiectele, chiar accesibile.

Timpul a fost de 3 ore, am scris in tot acest timp 16 pagini, si eram increzatoare ca voi lua o nota buna. A doua zi s-au afisat rezultatele, notele au fost dezastruoase, studentii care au fost foarte buni pe parcursul celor 4 ani de facultate au luat note foarte mici, iar cei care au venit foarte rar au reusit sa obtina note incredibile.

In aceeasi seara in care am aflat rezultatele, l-am sunat pe profesorul coordonator si i-am spus nota, cu care nu am fost de acord. Nu zic ca lucrarea mea a fost de 10, dar nici de 6,25. Profesorul coordonator m-a sfatuit sa fac contestatie, rugandu-ma sa il sun a doua zi dimineata pentru a-mi spune mai multe despre cum trebuie procedat. Am depus contestatie a doua zi si m-am tot gandit cum au putut unii dintre colegii mei sa ia astfel de note mari, 8 sau 9, cand nu au scris despre sindroamele deficientei de intelect nimic, aspect notat cu 2 puncte… discutabil… zilele acestea, pana la aflarea rezultatului contestatiei au trecut foarte greu, mi-am spus ca neatentia unor profesori imi poate face viitorul brusc gri.

Pe 20 iunie a avut loc proba orala, la aceasta trebuia sa se intre in ordine alfabetica, dar nu s-a respectat acest aspect. Inainte de inceperea probei, profesorul coordonator a venit sa ma incurajeze, sa imi dea incredere ca totul va fi bine dupa contestatie, lucrurile se vor remedia. Mi-am facut curaj si am intrat printre primii la proba orala, unde urma sa am alte surprize.

Intrebarile adresate de profesorii din comisie, doi dintre ei finnd si prof care au corectat lucrarile scrise, nu aveau legatura cu tema lucrarii mele de licenta (specificul dislexo-disgrafiei la elevul deficient mintal de varsta scolara mica). Mi s-a reprosat ca obiectivele din lucrare nu sunt bine formulate, ceea ce contravine evident cu parerea profesorului coordonator sau ca unii subiecti au varsta cronologica mai mare, ceea ce ar anula unele rezultate obtinute. Acest ultim aspect a fost eronat, deorece alegerea subiectilor s-a facut dupa criteriul varstei scolare si nu dupa criteriul varstei cronologice.

Pe parcursul probei orale, comisia nu a acordat prea mare atentie prezentarii mele, frapant fiind faptul ca una dintre doamnele profesoare se uita pe geam, intoarsa cu spatele la mine iar o alta isi aranja fusta. La aceasta proba am luat 9,66, doi dintre profesorii din comisie acordandu-mi nota 10, iar unul nota 9.

In aceeasi zi cu proba orala s-au afisat si rezultatele la contestatii, unde am luat 8, deci o deiferenta foarte mare, de 1,75 puncte fata de nota initiala.

Licenta cu peripetii si gust amar pentru cineva care si-a dorit enorm sa faca aceasta facultate, pentru cineva pentru care tot ce a contat a fost pasiunea pentru meserie si dragostea fata de copii.

In acord cu spusele Valentinei, consider ca toti cei care permit ca asemenea mizerii sa se intample trebuie intampinati cu ropote de flegme si salutati intr-un stil barbar cu sintagma: „Hai, sictir in … !”.

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

